Στο παρελθόν ο αγώνας της κυριακής ήταν κάτι το συναρπαστικό που δεν το άλλαζε κανένα άλλο γεγονός. Άνθρωποι κυρίως της μικρομεσαίας τάξης που εργάζονταν καθ'όλη την διάρκεια της εβδομάδας, μαζεύονταν με την παρέα στην μπυραρία λίγο έξω από το γήπεδο λίγες ώρες πριν τον αγώνα της αγαπημένης τους ομάδας . Εκεί το κλίμα ήταν χαρούμενο: πλάκες, καζούρες και σχολιασμοί για το παιχνίδι κυριαρχούσαν. Ήταν ωραίο αν το καλοσκεφτεί κανείς πως, πολλά μπορούσαν να είχαν συμβεί μέσα στην εβδομάδα (κούραση,ταλαιπωρία ψυχική και μη, διάφορα οικογενειακά προβλήματα και πολλά άλλα ξενερώματα) με το ξύπνημα όμως της κυριακής, η διάθεση άλλαζε. Το συναίσθημα της περηφάνιας,πάθους αλλά κ του άγχους για το αποτέλεσμα της ομάδας ήταν αυτό που γέμιζε το μυαλό. Το στυλ πάντα casual,τα Stan Smith στα πόδια, ένα καπέλο Burberry στο κεφάλι και ξεκινούσε η περιπέτεια στους δρόμους πριν το γήπεδο όπου πολλά μπορούσαν να συμβούν. Μια ολόκληρη μέρα ήταν αφιερωμένη για 90 λεπτά. Μέσα σ'αυτά τα 90 λεπτά δεν υπήρχε τίποτα άλλο εκτός από συνθήματα, στρογγυλή θεά και τα αδέρφια που όλοι μαζί κατέκλυζαν τις κερκίδες. 90 λεπτά πάνω κάτω με ένα κασκόλ γύρω απ'τον λαιμό.
Όπως όλοι ξέρουμε όμως, τα πάντα γύρω αλλάζουνε... Πιο συγκεκριμένα, επειδή όπως ξέρουμε το ποδόσφαιρο ''πουλάει'', τα μεγάλα κεφάλια δεν άφησαν ανεκμετάλευτη την μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου. Έτσι, το ποδόσφαιρο από ένα απλό λαικό άθλημα που πρόσφερε χαρά στους ανθρώπους, κατέληξε να είναι προιόν διαφήμισης, με σκοπό να αποφέρει κέρδη σε ανθρώπους που δεν θέλουν το καλό του. Έχουμε φτάσει πλέον σε τέτοιο σημείο, όπου τα παραδοσιακά σήματα των ομάδων που εκφράζουν την ταυτότητα των οπαδών (δηλ. το σημαντικότερο κομμάτι μιας ομάδας) να εξαγοράζονται απο χορηγούς με μόνο σκοπό την προβολή τους και οι φανέλες τους να θυμίζουν διαφημιστικά μπλουζάκια. Με λίγα λόγια, οι ιδέες κ τα ''πιστεύω'' πλέον εξαγοράζονται για να φέρουν χρήμα σε κάποιους άπληστους που πάνω απ'όλα ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ!!! Παράλληλα, με την όλη εμποριοποίηση του ποδοσφαίρου,αθλητικές εταιρείες πλούτισαν με την παραγωγή αθλητικών προιόντων που συσχετίζονται άμεσα με το ποδόσφαιρο. Επίσης,τα γήπεδα θυμίζουν εμπορικά κέντρα με εστιατόρια,πάρκινγκ,αφόρητα πολλές διαφημίσεις, γκλαμουρατο κοινό που κάνει πασαρέλα στην κερκίδα και κλειστά συστήματα με κάμερες.
Οσο ανέβηκε η ''αξία'' του ποδοσφαίρου, άλλο τόσο ανέβηκαν και τα εισιτήρια για το γήπεδο π.χ. παλιά θα μπορούσες να βρεις εισιτήριο ακομα κ με 2 ευρώ (!) ενώ στις μέρες μας βρίσκεις κ με 300 ευρω ... πράγμα που μοιάζει τραγικό. Το κακό δεν τελειώνει όμως εδώ. Μεγάλοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι πέρασαν στα χέρια ανθρώπων της μαφίας, που με την σειρά τους στήνουν παιχνίδια με σκοπο την αύξηση των πλούτων τους. Το χειρότερο είναι ότι οι οπαδοί των ομάδων αυτών πηγαίνουν ,ίσως ασυνείδητα, με το μέρος τους καθώς βλέπουν την ομάδα τους να ανεβαινει ψιλά και έτσι αυτό το φενόμενο έχει γίνει πλέον συνηθισμένο με αποτέλεσμα πολλές ιστορικές ομάδες να αποκτούν οικονομικά προβλήματα κ να βυθίζονται σιγα σιγα Η τελευταία όμως κ πιο τραγική αλλαγή είναι η εξουσία που πέρασε στα χέρια της αστυνομίας, η οποία απλά το παίζει ''αφεντικό'' στην φάση. Πλέον, η αστυνομία καθορίζει το πότε θα πάμε εμείς γήπεδο, για το αν επιτρέπεται να πάμε σε μία αντίπαλη έδρα, που η ομάδα μας χρειάζεται την στήριξή μας, υπό τον φόβο επεισοδίων, που κ πάλι είναι δική της ευθύνη να μην γίνουν. Άνανδροι ξυλοδαρμοί οπαδών, αφόρητη προκλητικότητα διαρκώς και προσβλητικές συμπεριφορές από ανθρώπους που η δουλειά τους είναι να μας προστατέυουν, κ αναφέρομαι φυσικά σε φυσιολογικές καταστάσεις κ όχι σε ακραία περιστατικά.Κάνοντας λοιπόν έναν απολογισμό, τα γήπεδα σιγά σιγά αδειάζουν και οι υπεύθυνοι αυτής της κατάστασης γεμίζουν τις τσέπες τους. Όσο όμως υπάρχει ακόμα το γεμάτο πέταλο θα υπάρχει ακόμα ιδέα,υπερηφάνεια,ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ. Γι'αυτο:
- ΟΧΙ στα ακριβά εισητήρια
-ΟΧΙ στην γηπεδική πασαρέλα
-ΟΧΙ στην αστυνομική βία
-ΟΧΙ στα προμελετημένα παιχνίδια
πολύ σωστός! AGAINST MODERN FOOTBALL
ΑπάντησηΔιαγραφή